Набагато складніше побачити проблему, ніж знайти її рішення. (Б.Шоу)
Науково-методична робота є основним компонентом системи підвищення кваліфікації, важливою ланкою в системі безперервної освіти. Це цілісна система взаємопов’язаних дій, які забезпечують постійний розвиток творчої особистості педагога, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, а в кінцевому результаті – підвищення креативного освітнього рівня навчального закладу.
Пріоритетними напрямами науково-методичної роботи є: формування професійної компетентності педагогів у контексті європейського виміру якості освіти, формування та розвиток художньо-естетичних ціннісних орієнтацій учнів; формування творчої особистості сучасного педагога, його корпоративної культури в умовах демократичного суспільства.
Підготовка вчителя до освоєння ним змісту програм по предметах та технологій їх реалізацій.
Постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методикою викладання.
Вивчення і впровадження в практику передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи та творчості, підтримка інноваційної діяльності вчителів.
Вивчення та практична реалізація навчальних програм і планів (з урахуванням інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін у навчальному році).
Спрямування науково-методичної роботи на створення оптимальних умов для широкої загальноосвітньої підготовки та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів, реалізацію їх творчих запитів.
Збагачення новими, прогресивними і більш досконалими методами і засобами навчання.
8. Постійне вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги як в питаннях теорії, так і практичній діяльності, в підвищенні результативності його педагогічної праці.
Основні завдання та форми методичної роботи школи
забезпечення високого наукового та методичного рівня викладання;
оволодіння системою моніторингу результативності своєї педагогічної діяльності кожним вчителем та планування подальшої роботи, направленої на підвищення професійної майстерності;
вивчення та застосування нових навчальних планів, програм, підручників, посібників тощо;
удосконалення форм роботи по запровадженню нетрадиційних форм і методів організації навчання, інноваційних технологій та передового педагогічного досвіду;
заохочування та залучення вчителів до науково-дослідницької та експериментальної роботи;
активізація роботи школи молодого вчителя “На шляху до майстерності”;
активізація роботи предметних методичних комісій та творчих груп вчителів з актуальних питань навчально-виховного процесу;
активізація роботи вчителів щодо розвитку природних здібностей школярів, творчої співпраці вчителя й учня та залучення до роботи в Малій академії наук;
впровадження в навчальний процес особистісно – орієнтованих технологій;
організація, інформаційно – методичне і нормативно-правове супроводження роботи з метою реалізації нормативно-законодавчих документів та програм з питань соціального захисту дітей.
Науково-методична проблема закладу «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості в умовах школи життєтворчості».
Основні завдання роботи над проблемою:
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в школі діє методична рада, до складу якої входять заступники директора з навчально-виховної роботи, керівники шкільних циклових комісій, творчих груп учителів, психолог, завідуюча бібліотекою школи.
Методичні надбання педагогів були представлені:
на обласній педагогічній виставці «Педагогічні здобутки освітян Дніпропетровщини-2015», де дві роботи заступника диретора з навчально-виховної роботи Євдокимової Я.І. здобули перемогу,
на Міжнародних виставках "Сучасні заклади освіти-2012,2013, 2014, 2015, 2016, 2017", а у 2018 році колектив школи отримав ЗОЛОТУ МЕДАЛЬ за впровадження сучасних технологій, методик, проектів в освітній процес.
колективні форми роботи:
педагогічна рада;
методична рада;
науково-практична конференція;
методичні оперативні наради;
психолого – педагогічні семінари;
педагогічні виставки;
групові форми роботи:
предметні методичні комісії;
творчі групи;
школа молодих учителів;
предметні тижні;
семінари-практикуми;
психолого-педагогічний консиліум;
педагогічні читання;
індивідуальні форми роботи:
стажування;
методичні консультації;
співбесіди;
наставництво;
аналіз уроків;
робота над науково-методичною проблемою;
атестація вчителів;
курси підвищення кваліфікації;
творчі звіти;
самоосвіта вчителів.
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вчителів забезпечують такі форми методичної роботи:
Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку шкільної освіти.
Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами шкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.
Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; узагальнення отриманих результатів.
Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)
Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.
Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.
Виховна (мотиваційно-стимулююча):Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.
Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.
Основними компонентами змісту методичної роботи є:
отримання знань педагогами
вміння їх реалізувати на практиці
наявність результативності в педагогічній роботі
створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.
Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вчителів забезпечують такі форми методичної роботи:
Cамоаналіз, самоконтроль, самокорекція;
Tворчі групи;
Cемінари - практикуми;
Колективні перегляди занять;
Консультації.
Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку шкільної освіти.
Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами шкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.
Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; узагальнення отриманих результатів.
Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)
Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.
Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.
Виховна (мотиваційно-стимулююча):Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.
Січень 2020 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.