/Files/images/000------/Screenshot_2024-03-19-15-49-36-651_com.google.android.apps.docs-edit.jpg /Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-49-55-002_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

/Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-50-13-984_com.google.android.apps.docs-edit.jpg /Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-50-32-423_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

/Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-50-45-890_com.google.android.apps.docs-edit.jpg /Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-51-03-289_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

/Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-51-16-746_com.google.android.apps.docs-edit.jpg /Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-51-30-120_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

/Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-51-43-228_com.google.android.apps.docs-edit.jpg /Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-51-57-074_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

/Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-52-10-285_com.google.android.apps.docs-edit.jpg /Files/images/111111222222/Screenshot_2024-03-19-15-52-22-860_com.google.android.apps.docs-edit.jpg

ПРО АНТИБУЛІНГОВУ ПОЛІТИКУ

МАРГАНЕЦЬКОГО ЛІЦЕЮ № 12 МАРГАНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВСТУП

Одним з основних завданнь сучасного ліцею є створення освітнього простору, головними засадами якого є безпека, захист дітей від насильства, забеспечення прав, свобод та інтересів здобувачів освіти. Нова українська школа (НУШ) вимагає від педагогів реформування існуючих алгоритмів розвивальної, корекційної та профілактичної роботи, постійної уваги до проблеми булінгу, забеспечення сучасних підходів до проблеми порушень норм поведінки учнями. Сукупність зазначених заходів дозволяють в повному обсязі досягати поставлених демократичних орієнтирів взаєморозуміння, взаємоповаги, дружньої атмосфери, пріоритету прав людини, толерантніості, постійного розвитку, активної життєвої позиції; здорового способу життя, людяності, порядності, поваги до приватного життя, миру, єдності в країні.

Положення містить «Кодекс безпечного освітнього середовища Марганецького ліцею № 12» (КБОС), відпвідно до положень та принципів УГОДУ, що регулює стосунки між усіма учасниками освітнього процесу.

Головною метою КБОС ліцею є навчання дітей і дорослих безпечній взаємодії в освітньому процесі, а також захист дітей від насильства та зловживань з боку однолітків і дорослих (батьків, опікунів або працівників закладу освіти). Під час воєнного стану одним з найпріоритетниших є також безпека учасниів освітнього процесу.

Основні завдання ліцею:

1. Визначити поняття «булінгу» та його види; виявити чинники, які перешкоджають безпеці учасників освітнього процессу.

2. Відпрацювати систему узгоджених поглядів і уявлень учнів, педагогів, психолога, батьків на освітнє середовище школи.

3. Обґрунтувати умови організації безпечного освітнього середовища та вимоги (критерії) до його ефективної організації для кожного учасника освітнього процесу згідно УГОДИ.

4. Скласти доступний алгоритм реагування та протидії булінгу.

5. Сформулювати конкретні рекомендації учням, педагогічним працівникам, адміністрації школи, батькам щодо організації безпечного середовища в навчальному закладі.

ПОНЯТТЯ «БУЛІНГ» ТА ЙОГО ВИДИ

Булінг (знущання, цькування, залякування) – це зарозуміла, образлива поведінка, пов'язана з дисбалансом влади, авторитету або сили.

Булінг (цькування) – діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

1. Систематичність (повторюваність) діяння.

2. Наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності).

3. Дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Булінг проявляється в багатьох формах: є вербальна, фізична, соціальна форми булінгу, а також кіберзалякування.

-Вербальний булінг

Словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого-небудь (про зовнішній вигляд, релігію, етнічну приналежність, інвалідність, особливості стилю одягу і т. п.).

-Фізичний булінг

Фізичне залякування або булінг за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах, підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином.

-Соціальний булінг

Соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза це за обіднім столом, гра, заняття спортом чи громадська діяльність.

-Кіберзалякування

Кіберзалякування (кібернасильство) або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Сексистські, расистські та подібні їм повідомлення створюють ворожу атмосферу, навіть якщо не спрямовані безпосередньо на дитину.

1

Комплексний план заходів

щодо розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі у 2023/2024 навчальному році, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок

№ з/п Назва заходу Цільова аудиторія Термін виконання Відповідальний
1. Управлінські заходи
1 Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній конференції Педагоги, батьки здобувачів освіти Серпень Галко О.Ф.
2 Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі » Класні керівники 1-11-х класів Вересень Колпак Т.П.
3 Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню Педагогічний колектив Упродовж року Черногор О.Л..
4 Контроль стану попередження випадків булінгу у класах Учасники освітнього процесу Постійно Галко О.Ф.
5 Моніторинг реалізації антибулінгової політики Учасники освітнього процесу Грудень, травень Черногор О.Л.
6 Батьківський лекторій «Протидія цькуванню в учнівському колективі» Батьки учнів 1-11-х класів Упродовж року Класні керівники
2. Інформаційно-просвітницькі заходи
1 Зустрічі з представниками соціальних служб міста Учні 1-11-х класів Упродовж року Черногор О.Л.
2 Розробити пам’ятку «Маркери булінгу» для педагогів Педагогіч- ний колектив Жовтень Черноогор О.Л.
3 Розробити для учнів міні-пам’ятку «Як допомогти дітям упоратися з булінгом» Учні 1-11-х класів Упродовж року Практичний психолог
4 Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу» Педагогічний колектив Березень Практичний психолог
5 Тематичні виховні години, круглі столи тощо на базі бібліотеки Учні 1-11-х класів Упродовж року Черногор О.Л. Боровикова Л.М.
3. Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти
1 Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків Учні 1-4-х класів Упродовж року Класні керівники
2 Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять Учні 1-11-х Упродовж року Класні керівники
3 Робота відеозалу. Перегляд кінострічок антибулінгової тематики Учні 5-11-х Упродовж року Учителі інформатики
4 Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним» Учні 9-11-х Січень Черногор О.Л. Практичний психолог
5 Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творів, на уроках історії, літератури, мистецтва Учні 1-11-х Упродовж року Класнрі керівники, учителі літератури, історії, мистецтва
6 Проведення заходів «Стоп булінгу» в рамках Всеукраїнського тижня права Учні 1-11-х 07-11 грудня Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог
7 Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ» Учні 1-11-х 14-18 грудня Класні керівники, учителі-предметники
8 Проведення загальношкільних родинних свят: - Таланти моєї родини; - Містер Досконалість; - Свято Матері; - Зірка плюс Зірка; - Дівоча коса; - Тато, мама,я – спортивна сім’я; - Свято Короваю; - Свято Рушника; - Свято Вишиванки Всі учасники освітнього процесу Упродовж року Черногор О.Л. класні керівники, учителі-предметники
9 Участь у міських проектах, робота в «Школі лідерів» Учнівське самоврядування Упродовж року Колпак Т.П.
4. Діагностичний етап
1 – Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти; – опитування (анкетування) учасників освітнього процесу; - діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів; –дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах; Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Черногор О.Л. класні керівники, практичний психолог
2 Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах Усі категорії учасників освітнього процесу Вересень Практичний психолог
3 Діагностика стану психологічного клімату класів Учні 1-11-х Упродовж року Практичний психолог
4 Спостереження за поведінкою та взаємовідносинами учнів під час освітнього процессу та у позаурочний час Учні 1-11-х Упродовж року Практичний психолог
5 Консультаційна робота з учасниками освітнього процессу з питань протидії булінгу Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Практичний психолог
6 Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу Усі категорії учасників освітнього процесу Упродовж року Практичний психолог
7 Визначення частки батьків, ознайомлених з антібулінговою політикою Батьки учнів 1-11-х класів За результатами моніторингу Практичний психолог
8 Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини Батьки учнів 1-11-х класів Упродовж року Практичний психолог

ПЛАН

заходів із протидії булінгу та будь-яким іншим проявам насильства в школі на 2023/2024 навчальний рік

Назва заходу Термін виконання Цільова аудиторія Відповідальний
1. 1 Інформаційна лекція з метою ознайомлення з темою кібербулігну «Стоп кібербулінг» Вересень 2023 5-6 класи Харіна А.М..
2. 2 Профілактична бесіда з представником дитячої кімнати Вересень 2023 7-9 класи Русінчук Л.Г.
3. 3 Оформлення інформаційної газети «Стоп булінг» Вересень 2023 5-11 класи Козаченко С.Л.
4. 4 Анкетування учнів з метою виявлення проявів насильства Жовтень 2023 5,7,9 класи Практичний психолог
5. Інформаційна стаття для батьків «Виявлення і протидія булінгу» Жовтень 2023 Батьки Дехта Т.Я.
6. Бесіда з елементами тренінгу «Твої права та обов’язки» Жовтень 20232 клас Дехта Т.Я.
7. Навчальний тренінг «Способи вирішення конфліктів» Листопад 2021 6 клас Черногор О.Л.
8. Семінар з елементами тренінгу «Булінг у школі. Методи боротьби з булінгом» Січень 2024 Педагогічні працівники Черногор О.Л. Практичний психолог
9. Заняття з елементами тренінгу «Умій сказати –НІ!» Лютий 2024 7 клас Черевко І.І.
Практичний психолог
10. Тренінг «Повага дією» Березень 2024 8 клас Крюковська Т.Ф.
Практичний психолог
11. Виготовлення та розповсюдження профілактичних буклетів «Явище булінгу – руйнація суспільства» Квітень 2024 5-11 класи Практичний психолог Боровикова Л.М.
12. Індивідуальні консультації з батьками щодо профілактики булінгу Протягом року Батьки учнів Практичний психолог

ТИЖДЕНЬ ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ 2023/2024

Тема: ПРОФІЛАКТИКА БУЛІНГУ В УЧНІВСЬКОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Мета:ознайомити учнів з поняттям, формами та структурою булінгу; виховувати почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінкисеред учасників освітнього процесу.

ПЛАН

Захід Учасники Хто проводить Коли проводиться
1.Психологічна хвилинка, перегляд відео : «Навички протидії соціальному тиску» Вчителі, батьки, діти Практичний психолог 25.09.23
2. Урок-рольова гра «Антибулінг» Учні 8, 9 класів Практичний психолог 26.09.23
3.Круглийстіл«STOP булінг. Зупинимо його разом», перегляд соціальних відеороликів Учні 5,6,7 класів Практичний психолог 27.09.23
4.Анкетування серед учнів школи щодо виявлення випадків булінгу в учнівському середовищі. Учні 5-11 класів Практичний психолог 28.09.23
5.Доповідьдля батьківна тему: «Вплив сім'ї на виховання дитини. Як виховувати не караючи?» Всі бажаючі батьки Практичний психолог,вчителі, батьки 29.09.23
6.Підведення підсумків 30.09.23-05.10.23
Захід Учасники Хто проводить Коли проводиться
1.Психологічна хвилинка, перегляд відео : «Навички протидії соціальному тиску» Вчителі, батьки, діти Практичний психолог 25.09.23
2. Урок-рольова гра «Антибулінг» Учні 8, 9 класів Практичний психолог 26.09.23
3.Круглийстіл«STOP булінг. Зупинимо його разом», перегляд соціальних відеороликів Учні 5,6,7 класів Практичний психолог 27.09.23
4.Анкетування серед учнів школи щодо виявлення випадків булінгу в учнівському середовищі. Учні 5-11 класів Практичний психолог 28.09.23
5.Доповідьдля батьківна тему: «Вплив сім'ї на виховання дитини. Як виховувати не караючи?» Всі бажаючі батьки Практичний психолог,вчителі, батьки 29.09.23
6.Підведення підсумків 30.09.23-05.10.23

Угода шкільної спільноти

Марганецьколіцею № 12 Марганецької міської ради Дніпропетровської області

Директор ліцею О.Ф.Галко

Президент учнівського самоврядування Марк Смірнов

Голова Ради школи А.О.Бєляєва

Голова батьківського комітету Ю.О.Сироватка

ВСТУП

Сучасний ліцей– це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Ліцей відіграє ключову роль у формуванні активної громадської позиції, адже кожен отримує тут перший досвід суспільного життя та взаємодії з іншими. Концепція нової української школи передбачає не тільки розвиток соціальних та громадянських компетентностей, форм поведінки, необхідних для ефективної співпраці з громадою, але й пропонує поглибити автономію школи та вчителя.

У цьому документі ми декларуємо основні положення УГОДИ шкільної спільноти Марганецького ліцею № 12 Марганецької міської ради Дніпропетровської області, відповідно до яких усі учасники освітнього процесу повинні поважати один одного, а всі важливі рішення повинні обговорюватися і прийматися за участі всіх сторін, яких ці рішення стосуються. Крім того, ця Угода вимагає взаємодії усіх зацікавлених сторін – від учнів, вчителів, адміністрації закладу освіти до представників влади та громадскості.


11

Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

Процедура подання заяви про випадок булінгу (цькування) та порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування)

1.Якщо педагог або інший працівник закладу освіти (інший учасник освітнього процесу) став свідком булінгу, вінінформує керівника закладу освіти у письмовій формі незалежно від того, поскаржилась йому жертва булінгу чи ні; або ж аналогічно після отримання звернення дитини.

2.Учасником освітнього процесу (учні, вчителі, батьки) на ім’я керівника освітнього закладу подається заява, де вказуєтьсяінформація щодо джерела її отримання:

·Постраждалий чи свідок булінгу (цькування);

·Підозра про вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками;

·Достовірна інформація від інших осіб.

та часу:

·Як довго триває;

·Одноразовий конфлікт чи відповідні дії носили систематичний характер

3.Відповідно до такої заяви керівник закладу освіти видає рішення про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

4.Наказом керівника закладу освіти по школі пишеться наказ про створення Комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, психолога та соціального педагога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

5.Розглянувши письмову заяву, керівник закладу освіти скликає засіданнякомісії з розгляду випадків булінгу (цькування) і окреслює подальші дії.

6.Комісія на протязі однієї доби проводить розслідування, з’ясовує всі обставини цькування та приймає відповідне рішення.

7.За умови визнання Комісією результатів розслідування фактом булінгу (цькування), керівник освітньої установи на протязі однієї доби повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України (ювенальну поліцію), Службу у справах дітей.

8.Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

9.У разі не визнання Комісією факту булінгу (цькування) і незгоди з результатами рішення потерпілим (його представником), керівник освітньої установи рекомендує звернутись постраждалому (його представнику) іззаявою доорганів Національної поліції України.

10.За будь-якого рішення Комісії з розгляду питань випадків булінгу (цькування), керівник закладу освіти забезпечує психологічну підтримку усіх учасників відповідного процесу.

2

3

6 4 5

8 8

Кiлькiсть переглядiв: 802

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930