/Files/images/50320/1 (4).jpg

/Files/images/50320/Screenshot 2024-01-17 19.20.51.png

ФОРМИ НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНОЇ ТА МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ:

колективні форми роботи:

педагогічна рада;

методична рада;

науково-практична конференція;

методичні оперативні наради;

психолого – педагогічні семінари;

педагогічні виставки;

групові форми роботи:

предметні методичні комісії;

творчі групи;

школа молодих учителів;

предметні тижні;

семінари-практикуми;

психолого-педагогічний консиліум;

педагогічні читання;

індивідуальні форми роботи:

стажування;

методичні консультації;

співбесіди;

наставництво;аналіз уроків;

робота над науково-методичною проблемою;

атестація вчителів;

курси підвищення кваліфікації;

творчі звіти;

самоосвіта вчителів.

/Files/images/50320/unnamed.jpg

Методична робота

Методична робота в Марганецькому ліцеї №12 – це комплекс практичних заходів, які ґрунтуються на досягненнях науки, передового педагогічного досвіду і спрямовані на всебічне підвищення компетентності і професійної майстерності кожного вчителя. Цей комплекс орієнтований перш за все на зростаннятворчого потенціалу педагогічного колективу, а в кінцевому результаті – на підвищення якості й ефективності освітнього процесу. Для якісної організації науково- методичної роботи з педагогічними кадрами у школі є необхідна зовнішня і внутрішня інформація (нормативні документи, науково-методична література, посібники, матеріали періодичної преси, інтернет-ресурси). Адміністрація школи володіє достатньою інформацією щодо організації науково-методичної роботи.

Головним у методичній роботі є надання реальної, дієвої допомоги вчителяму процесі розвитку їхньої майстерності як сплаву професійних знань, навичок, вмінь. Для підвищення ефективності функціонування системинауково – методичноїроботиунавчальномузакладіпри плануванні роботи враховувалися вимоги, які випливають з об'єктивних закономірностей процесів підвищення професійної компетентності вчителів:

Планування науково - методичної роботи будується на основі діагностики, аналізу інформації про стан професійної компетентності педагогів,їхніх потреб та пропозицій. Моделювання динамічної структури, змісту й форм науково - методичної роботи відбувається з урахуванням результатів аналізу,освітніх потреб суспільства, науково - методичної проблеми школи й відображене в річному плані роботи школи.

У методичній роботі враховано індивідуальні(діагностування, наставництво, самоосвіта,конкурс «Учитель року»,атестація,індивідуальні консультації,співбесіди, творчі звіти,видання методичних посібників, практичний показ інноваційних методів педагогічної праці на уроках, впозакласній роботі ),групові (методичні об'єднання,творчі групи,семінари – практикуми, « Школа педагогічної майстерності»,«Школа вдосконалення майстерності», «Школа становлення молодого вчителя»,лабораторія інноваційних технологій, видання методичних посібників)тазагальношкільні форми роботи (педради, інструктивно - методичні наради, методичні виставки, предметні декадники, педагогічні читання,„круглі столи", огляд методичної літератури).

/Files/images/50320/image001.gif.pagespeed.ce.l1EsF5GMG1.gif

Керує науково-методичною роботою методична рада школи, до складу якої включено майстрів педагогічної праці, керівників шкільних методичних об'єднання. ЇЇ засідання проводяться згідно плану, який затверджується на початку нового навчального року. Організаційним центром методичної роботи з педагогічними працівниками в закладі є шкільний методичний кабінет. Його головна мета – створення інформаційно-методичної бази для вчителів, удосконалення їхньої професійної майстерності та самоосвіти.

Методичні об'єднання- головна форма науково - методичної роботи школи. Їх діяльність спрямована на вирішення таких завдань: забезпечення засвоєння й використання найраціональніших методів і прийомів навчання та виховання школярів; постійне підвищення рівня загальнодидактичної й методичної підготовки педагогів для організації та здійснення навчально - виховного процесу ; обмін досвідом, пропаганда та здійснення нових підходів до організації навчанняй виховання; забезпечення постійного засвоєння сучасної педагогічної теорії і практики; створення умов для самоосвіти вчителів,здійснення керівництва творчою діяльністю педагогів.


Методична служба виконує разом з адміністрацією й педагогічним колективом і за їхнім запитом наступні функції:

· забезпечення професійною інформацією;

· організація методичної й науково-дослідної роботи школи;

· підтримка експериментальної роботи педагогів вшколі;

· діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;

· організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;

· допомога педагогам в підготовці до атестації;

· організація підвищення кваліфікації;

· допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;

· виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;

· участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;

· виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;

· допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;

· методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.

Методична робота в навчальному закладі проводиться за таким напрямком:

Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Набагато складніше побачити проблему, ніж знайти її рішення. (Б.Шоу)

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ НАУКОВО – МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ на 2023-2024 н.р.

Науково-методична робота є основним компонентом системи підвищення кваліфікації, важливою ланкою в системі безперервної освіти. Це цілісна система взаємопов’язаних дій, які забезпечують постійний розвиток творчої особистості педагога, формування єдиного колективу педагогів-дослідників, а в кінцевому результаті – підвищення креативного освітнього рівня навчального закладу.

Пріоритетними напрямами науково-методичної роботи є: формування професійної компетентності педагогів у контексті європейського виміру якості освіти, формування та розвиток художньо-естетичних ціннісних орієнтацій учнів; формування творчої особистості сучасного педагога, його корпоративної культури в умовах демократичного суспільства.

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ:

  • Систематичне підвищення наукового та методичного рівня вчителів.
  • Підготовка вчителя до освоєння ним змісту програм по предметах та технологій їх реалізацій.
  • Постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методикою викладання.
  • Вивчення і впровадження в практику передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи та творчості, підтримка інноваційної діяльності вчителів.
  • Вивчення та практична реалізація навчальних програм і планів (з урахуванням інструктивно-методичних рекомендацій щодо вивчення шкільних дисциплін у навчальному році).
  • Спрямування науково-методичної роботи на створення оптимальних умов для широкої загальноосвітньої підготовки та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів, реалізацію їх творчих запитів.
  • Збагачення новими, прогресивними і більш досконалими методами і засобами навчання.
  • Постійне вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги як в питаннях теорії, так і практичній діяльності, в підвищенні результативності його педагогічної праці.

Основними компонентами змісту методичної роботи є:

  • отримання знань педагогами
  • вміння їх реалізувати на практиці
  • наявність результативності в педагогічній роботі
  • створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вчителів забезпечують такі форми методичної роботи:

  • Cамоаналіз, самоконтроль, самокорекція;
  • Tворчі групи;
  • Cемінари - практикуми;
  • Колективні перегляди занять;
  • Консультації.

Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку шкільної освіти.

Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами шкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча):Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча):Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

Кiлькiсть переглядiв: 255

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.

Новини

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930